Uitermate tevreden over samenwerking
28 maart 2019 

Uitermate tevreden over samenwerking

Testimonial – Directeur THOON


Hij steekt zijn complimenten niet onder stoelen of banken. Directeur Cees van Dijk van zorggroep THOON is heel enthousiast over de manier waarop consultants Carin Pipers en Wim Derks hebben onderzocht of de huisartsenorganisatie zou moeten overstappen naar een nieuw programma voor het Keten Ondersteuning Systeem (KOS).

Het huidige KOS dateert uit 2012 en omdat de ontwikkelingen op softwaregebied ontzettend snel gaan, kwam binnen THOON de vraag op of het bestaande softwarepakket nog voldeed. “Voor mij was het heel logisch om Carin Pipers hiervoor te benaderen, omdat zij destijds ook al aan de basis stond van de invoering van dit systeem,” aldus van Dijk. “Zij heeft toen ontzettend veel en goed werk geleverd en dus wilde ik haar graag opnieuw bij deze klus. Dat ze nu voor Roset werkt, was een prettige bijkomstigheid, want daardoor kwam zij samen met haar collega Wim Derks heel snel met een passend plan van aanpak, dat uiteindelijk is vertaald in een offerte.”

Gevoelig

“Carin en Wim voelden precies aan wat onze vraag was en omdat zij ervaren consultants zijn en de zorgsector heel goed kennen, waren zij zich er goed van bewust dat de keuze voor dit soort systemen bij zorgaanbieders heel gevoelig ligt. Iedereen heeft een mening over de verschillende systemen of werkt met een systeem dat op zich prima bevalt. Bij dit soort vraagstukken moet je enorm op eieren lopen, maar ik vind dat ze heel goed te werk zijn gegaan.”

Fraai eindproduct

Ik heb me wel eens afgevraagd of ze het allemaal wel zouden redden. Zoveel gesprekken hebben ze gevoerd. In totaal waren het wel een dikke dertig geloof ik. Met huisartsen, praktijkondersteuners, ketenpartners chronische zorg, ICT-deskundigen in ziekenhuizen, collega-organisaties in het land, VVT-instellingen, leveranciers van systemen en natuurlijk met Menzis. Toch hebben ze ons er steeds heel goed bij betrokken, door heldere presentaties te geven over de voortgang en dat heeft uiteindelijk tot een heel fraai eindproduct geleid.”

Helder advies

De uitvoerige rapportage en beargumenteerde conclusies leidden tot een aantal heldere ICT-scenario’s. Op basis hiervan heeft onze raad van afgevaardigden ervoor gekozen de komende jaren nog met ons huidige systeem door te werken. Over enkele jaren zullen we dan ongetwijfeld weer eens een nieuw onderzoek starten.

Geduld

Dat huisartsenorganisatie THOON tegen die tijd weer bij Roset aanklopt, lijkt logisch. Cees van Dijk: “Ik ben dan niet meer werkzaam bij THOON en niets is voor de eeuwigheid, maar kan me heel goed voorstellen dat we hetzelfde traject weer met Roset willen doorlopen. Zij weten écht van de hoed en de rand. Ze weten veel van automatisering, kennen de zorg heel goed en weten hoe je een project tot een goed einde brengt. Ze hebben dit heel klantgericht en met veel geduld gedaan. Toen het even wat spannend werd en er extra inspanning werd gevraagd, was ze geen moeite teveel. Ik ben dan ook uitermate tevreden over de manier waarop ze het hebben aangepakt.”



Over de schrijver
Roset is er om de georganiseerde eerstelijnszorg en hun ketenpartners te helpen starten en te groeien met lokale en regionale innovatie, zorgnetwerken, waardegedreven zorg (VBHC) en e-health. Dat doen we als procesadviseur, facilitator, of als projectadviseur met verstand van de zorgsector. Wij hebben een drive om gelijkgestemde en ondernemende zorginnovators, die werken voor - of samenwerken met - de georganiseerde eerstelijn - te verbinden binnen onze eigen Roset academie. Dat doen we door de beste tips en de nieuwste inzichten over zorginnovatie, zorgnetwerken, e-health, waardegedreven zorg (VBHC) en trends te delen via onze e-books, blogs, video’s, events en trainingen.De filosofie en visie van Roset is gebaseerd op de van ‘Harvard Business School’ afkomstige ‘Value Based Healthcare’ waar waardecreatie centraal staat.
Reactie plaatsen