Cultuur en Visie

Roset zorginnovatie
De visie en strategie zijn direct van invloed op het beeld dat mensen van een merk of bedrijf hebben. De figuur laat zien dat alle vormen van communicatie en communicatieprocessen tussen management, medewerkers en stakeholders zorgen voor het beeld wat mensen hebben. Dit kan middels communicatie en framing worden gerealiseerd.
Er kan bij het sturen van een beeld een drietal gaps ontstaan waarop communicatie in kan springen:
  1. Visie-cultuur gap: deze ontstaat wanneer medewerkers de strategische visie van het management niet begrijpen / ondersteunen.
  2. Visie-imago gap: deze ontstaat wanneer de imago’s van stakeholders niet in lijn zijn met de strategische visie van het management.
  3. Imago-cultuur gap: deze ontstaat wanneer een organisatie zich niet houdt aan de eigen beloftes.
De kernwaarden zijn een onderdeel van de identiteit van een organisatie, ze vormen de kern van de bedrijfscultuur. Kernwaarden beschrijven wie je bent en wat je belangrijk vindt, je ontdekt en voelt ze binnen de organisatie. Bepaalde kernwaardes komen bij veel organisaties terug, waardoor ze weinig onderscheidend zijn. De onderscheidende waarde zit in de manier waarop de kernwaarden waargemaakt worden in de praktijk.
Reactie plaatsen
Roset Twente Zorg ICT DigiGrip

Gratis e-book
Grip op regionale ICT-huisartsenzorg

Dit complete e-book biedt vele praktische handvaten en inzichten, gebaseerd op  jarenlange ervaring uit onze adviespraktijk en onze kennis van de gangbare standaarden en methodieken.


Over Roset

Roset is een strategisch adviesbureau voor de eerstelijnszorg, de VVT en hun ketenpartners. Dat doen we als consultant, procesregisseur, facilitator, of als projectadviseur met verstand van de zorgsector. Wij hebben een drive om gelijkgestemde en ondernemende zorginnovators, die werken voor - of samenwerken met - de georganiseerde eerstelijn en VVT - te verbinden binnen onze eigen Roset academie