Voor het bepalen van een strategie wordt de vraag hoe de missie en visie worden gerealiseerd beantwoord. De marketingstrategie bepaalt de lange termijnkoers van een organisatie en kan op twee manieren worden gebruikt. Breed geformuleerd bestaat het uit de missie, visie, kernwaarden, doelstellingen en actieplannen. Een andere opvatting is dat het de kritische succesfactoren, doelstellingen, scenario’s en actieplannen omvat. In deze optie wordt de missie en visie statisch benaderd en de strategie als dynamisch. Hierbij is een goede afstemming tussen de organisatie en omgeving belangrijk. Voor het bepalen van een strategie kunnen een aantal vragen worden beantwoord:
Wat wil de organisatie bereiken
Hoe gaat de organisatie zich verder ontwikkelen
Wat zijn prioriteiten
Op welke termijnen wordt gescoord met innovaties
Welk rendement moet worden behaald
Overwegen van schaalvergroting, acquisities of fusies
De term strategie kan op twee manieren worden gebruikt. Breed geformuleerd spreken we over strategie in termen van missie, visie, kernwaarden, doelstellingen en actieplannen.
Reactie plaatsen
Gratis e-book Grip op regionale ICT-huisartsenzorg
Dit
complete e-book biedt vele praktische handvaten en inzichten, gebaseerd
op jarenlange ervaring uit onze adviespraktijk en onze kennis van de
gangbare standaarden en methodieken.
Roset is een strategisch adviesbureau voor de eerstelijnszorg, de VVT en hun ketenpartners. Dat doen we als consultant, procesregisseur, facilitator, of als projectadviseur met verstand van de zorgsector. Wij hebben een drive om gelijkgestemde en ondernemende zorginnovators, die werken voor - of samenwerken met - de georganiseerde eerstelijn en VVT - te verbinden binnen onze eigen Roset academie