Waardegedreven businessmodel

Bij een waardegedreven businessmodel is de eindgebruiker het beginpunt. Er ontstaat een waardeketen, waarbij iedere schakel bij moet dragen aan een waardevermeerdering voor de eindconsument. Dit model wordt ook wel een klantgericht businessmodel genoemd en is het tegenovergestelde van een aanbodgebaseerd businessmodel.

De verandering binnen organisaties, waarmee ook weer ingespeeld kan worden op de verandering in het koopgedrag van klanten, bestaat uit enkele gebieden:

- distributie

- interactie en informatievoorziening

- samenwerking

- organisatie

- klant- en leverancierscontracten

- relatie met klanten

Deze gebieden kunnen worden geïntegreerd in platformen, waardoor dit platform de functie van een supply chain kan overnemen.

Reactie plaatsen
Roset Twente Zorg ICT DigiGrip

Gratis e-book
Grip op regionale ICT-huisartsenzorg

Dit complete e-book biedt vele praktische handvaten en inzichten, gebaseerd op  jarenlange ervaring uit onze adviespraktijk en onze kennis van de gangbare standaarden en methodieken.


Over Roset

Roset is een strategisch adviesbureau voor de eerstelijnszorg, de VVT en hun ketenpartners. Dat doen we als consultant, procesregisseur, facilitator, of als projectadviseur met verstand van de zorgsector. Wij hebben een drive om gelijkgestemde en ondernemende zorginnovators, die werken voor - of samenwerken met - de georganiseerde eerstelijn en VVT - te verbinden binnen onze eigen Roset academie