Bij een waardegedreven businessmodel is de eindgebruiker het beginpunt. Er ontstaat een waardeketen, waarbij iedere schakel bij moet dragen aan een waardevermeerdering voor de eindconsument. Dit model wordt ook wel een klantgericht businessmodel genoemd en is het tegenovergestelde van een aanbodgebaseerd businessmodel.
De verandering binnen organisaties, waarmee ook weer ingespeeld kan worden op de verandering in het koopgedrag van klanten, bestaat uit enkele gebieden:
- distributie
- interactie en informatievoorziening
- samenwerking
- organisatie
- klant- en leverancierscontracten
- relatie met klanten
Deze gebieden kunnen worden geïntegreerd in platformen, waardoor dit platform de functie van een supply chain kan overnemen.
Reactie plaatsen
Gratis e-book Grip op regionale ICT-huisartsenzorg
Dit
complete e-book biedt vele praktische handvaten en inzichten, gebaseerd
op jarenlange ervaring uit onze adviespraktijk en onze kennis van de
gangbare standaarden en methodieken.
Roset is een strategisch adviesbureau voor de eerstelijnszorg, de VVT en hun ketenpartners. Dat doen we als consultant, procesregisseur, facilitator, of als projectadviseur met verstand van de zorgsector. Wij hebben een drive om gelijkgestemde en ondernemende zorginnovators, die werken voor - of samenwerken met - de georganiseerde eerstelijn en VVT - te verbinden binnen onze eigen Roset academie