Edge-gedrag

Bij edge-gedrag is worden heikele punten binnen een organisatie bijna benoemd, maar net niet. Het betekent dat mensen om een lastig onderwerp of thema heen lopen als deze boven water komt. Als mensen iets spannend vinden zullen ze eromheen blijven draaien of het juist niet erover willen hebben. Het edge-gedrag los je niet op door iemand een duw te geven, maar juist door iemand ‘over de rand te zoenen, oftewel ‘kissing over the edge’. Dit kan worden gedaan door een weerbericht te geven, het edge-gedrag te benoemen wat je ziet, zonder hierover een oordeel te hebben. Hierdoor kan iemand zelf besluiten of hij de sprong waagt en zegt wat er is, of aangeeft dat het nog te vroeg is.

Reactie plaatsen
Roset Twente Zorg ICT DigiGrip

Gratis e-book
Grip op regionale ICT-huisartsenzorg

Dit complete e-book biedt vele praktische handvaten en inzichten, gebaseerd op  jarenlange ervaring uit onze adviespraktijk en onze kennis van de gangbare standaarden en methodieken.


Over Roset

Roset is een strategisch adviesbureau voor de eerstelijnszorg, de VVT en hun ketenpartners. Dat doen we als consultant, procesregisseur, facilitator, of als projectadviseur met verstand van de zorgsector. Wij hebben een drive om gelijkgestemde en ondernemende zorginnovators, die werken voor - of samenwerken met - de georganiseerde eerstelijn en VVT - te verbinden binnen onze eigen Roset academie